Зимски соништа“ во Филхармонија
Оркестарот на Филхармонија овој четврток во 20 часот ќе го одржи концертот насловен
„Зимски соништа“. Како солист ќе настапи виолистот Тимоти Ридаут од Велика
Британија, диригент е Конрад ван Алфен од Холандија, а на програмата се Концертот за
виола во е-мол, оп. 85 (транскрипција од Kонцертот за виолончело) од Едвард Елгар и
Симфонијата број 1 “Зимски соништа“ од П.И.Чајковски.
Сер Едвард Елгар (1857-1934) е еден од најзначајните британски композитори и еден од
водечките европски композитори од неговата генерација. Иако се детерминира како
типичен англиски композитор, неговите главни музички влијанија доаѓаат од
континентална Европа. Шуман, Брамс, Лист, Вагнер и Штраус биле композиторите во кои
наоѓал инспирација за своите дела. Концертот за виолончело и оркестар е едно од
последните големи оркестарски дела на Елгар. Фактот што го завршил по Првата светска
војна, кога бил во финансиски потешкотии и со нарушено здравје се одразил и во
атмосферата и музичката структура на ова дело кое се разликува од неговите претходни
композиции.
Првата симфонија на Чајковски е едно од најзначајните дела во симфониската приказна на
19 век, оригинална во секој контекст, различна од се што било напишано пред неа. Со неа
го маркирал тлото на кое потоа ќе ги трасираи останатите негови симфониски дела, во кои
ќе продолжи да ги тестира границите на оркестарскиот звук. Покрај исклучителното место
кое го има во историјата на музиката, таа, оедно, е и една од најмаркатни први симфонии
напишани некогаш. „Зимска приказна“ е првата симфониска музичка приказна на
големиот руски композитор со која на фантастичен начин го најавил својот потентен
оркестарски опус.
Конрад ван Алфен е инспиративен диригент кој ги прави нештата да се случуваат, ќе
напише критиката за холандскиот маестро. Етаблираниот холандски/ јужноафрикански
диригент Конрад ван Алфен се стекнал со својата популарност и кај оркестрите и кај
публиката благодарение на посебниот начин на кој тој ги води пробите и изведбите.
Маестро Ван Алфен е уметнички директор и шеф-диригент на Симфонискиот оркестар во
Ротердам. Во изминатите 16 години го издигнал својот оркестар на ниво да биде
интернационално признат оркестар и да стане домаќин на концертни серии во Ротердам,
Хаг и Амстердам. Скорешните интенационални турнеи на оркестарот ги вклучуваат:
Русија, Мексико, Бразил, Колумбија и Чиле. Од 2005 до 2009 година Конрад ван Алфен
бил на позицијата шеф-диригент на Државниот симфониски оркестар „Сафонов“ во
Русија, каде што се здобил со наградата за својот придонес во културата во Јужна Русија.
Во моментот е уметнички директор на „Московското филхармониско здружение“ во чии
рамки редовно диригира со оркестрите од Москва, во познатата сала „Чајковски“. Исто
така, тој е гостин-диригент и со оркестрите на добро познатите културни центри во
Новосибирск и Санкт Петербург. Во изминатите години бројни оркестри низ светот
настапиле под диригентската палка на Ван Алфен, и тоа во: Холанија, Германија, Белгија,
Италија, Швајцарија, Англија, Данска, Израел, Словенија, Србија, Бугарија, Романија,
Полска, Јужна Африка, Кина и Мексико. Неодамна успешно дебитирал со
Филхармонискиот оркестар од Брисел, со „Симфоникер“ во Бохум и со Симфонискиот
оркестар „Светланов“ во Москва. Бројни солисти ја уживале неговата придружба, како
што се: Даниел Хоуп, Жанин Јансен, Бенџамин Шмид, Куирин Виерсен, Роланд
Браутигам, Албан Герхард, Симон Ламсма и Никита Борисо-Глебски. Низ изминатите
години неговите соработки со Рускиот нацинален оркестар и солистот Михаил Плетнеев
на фестивалите во Монтро и Мерано резултирале со неколку покани за соработка за
турнеите во Кина и во Јужна Америка. Конрад ван Алфен е роден во 1963 година во
Преторија. По завршувањето на своите музички студии на 26-годишна возраст, тој се
преселил во Холандија и ја имал постојаната позиција на контрабасист во Радио-
симфонискиот оркестар и на академијата „Бетовен“ во Антверпен, Белгија, паралелно
студирајќи и диригирање под раководство на Ери Клас и Роберо Бензи.
Тимоти Ридаут (1995) е еден од водечките млади солисти на светската музичка сцена. Тој
е уметник на новата генерација на „Би-Би-Си“ од 2019 година, a неговите концертни
ангажмани оваа сезона вклучуваат настапи со оркестрите во Берлин, Бордо, Салцбург,
Симфонискиот оркестар на „Би-Би-Си“… Настапувал со диригенти како Давид Цинман,
Силвијан Кембрелинг, сер Андреас Шиф…
Го нарекуваат виолист „чиј тон не може да биде посигурен, и чиј музички инстинкт
инспирира самодоверба на секое можно ниво“ , млад изведувач чија изведба се одликува
со „солиден тон, совршена интонација, солидна техника и харизма“, но и еден од
најдобрите млади виолисти кој постојано воодушевува со своите „возбудливи вибрато
тонови“ и талент чија кариера со сигурност ќе биде успешна.
„Како дете сакав да бидам пејач, не виолист. Пеев во школскиот хор и учествував
во мјузиклите кои училиштето ги подготвуваше. Кога дојдоа професорите да ги
претстават своите инструменти за да одбереме еден од нив, јас се одлучив за виолата само
затоа што професорот ја отсвири „Темата на Хедвиг“ од филмовите за Хари Потер.
Инструментот го немав допрено се до моментот кога мојот глас почна да ме издава и не
можев повеќе да пејам. Започнав со изучување на виолата на Кралската музичка
академија, но тешко ми одеше, бев многу поназад од сите кои беа со мене. Во тоа време
веќе почнав да го засакувам овој инструмент, па не ми падна тешко тоа што требаше да се
трудам и да вежбам два пати повеќе од другите.“, вели Ридаут.
Денеска активно настапува и како солист и како камерен музичар, а неговите ангажмани
вклучуваат и по неколку настапи во сезоната во Вигмор Хол, како и во цела Британија,
Европа и Јапонија. Редовно свири на фестивалите во Луцерн, Локенхаус, Берген, Евиан,
Аспен… Соработувал како камерен музичар со врвни уметници како Џошуа Бел, Изавбел
Фауст, Јанин Јансен, Кристиан Тетцлав, Николас Алштед, Киан Солтани, Ларс Вогт и
многу други.
Неговиот втор албум „Музика за виола и камерен оркестар“ на кој се поместени дела од
Вилијамс, Мартину, Хиндемит и Бритн беше издаден во февруари 2020 година под
етикатата на издавачката куќа „Claves records“. Неговиот деби албум излезе во 2017
година во соработка со пијанистот Ке Ма.
Свири на виола од Перегрино ди Зането од 1565 година.